Gamificering - Escaperoom - breakout room
Målet må være at eleverne er fremstillere af escaperooms og ikke bare brugere.
Linksamling:
TEknologiforståelse som fag - 3. klasse
Bloggen om it og undervisning har et kapitel om escape rooms med eksempel du selv kan prøve
EDU21 har en artikel med instruktion
konkret materiale fra Bubbleminds kr. 20 dansk
EMU har en artikel om escaperoom til dansk hvor der linket til et færdigt escaperoom (gymnasieniveau) lavet i microsoft note.
til engelsk fra folkeskolen.dk
Ideer til storyline:
Jeg fik ChatGPT til at komme med et juleoplæg.
Det kan ses
her https://docs.google.com/document/d/1HAivntj-2A4pjT5P_3zLehK9todr2pTbw5elxAJiB9w/edit?usp=sharing
Riddlehouse tilbyder escaperoom til undervisning : https://www.escaperoom-riddlehouse.dk/hvad-er-et-escape-room/?gad=1&gclid=Cj0KCQjwmtGjBhDhARIsAEqfDEe5O2FZtJZ2fgq2yYrrmNFGVLx-VUMz3ADrIgIUdDqeu5_kFa2AD3oaAq8JEALw_wcB
Escaperoom tilbyder escaperoom: https://escaperoom.dk/escaperooms/?gclid=Cj0KCQjwmtGjBhDhARIsAEqfDEe8PAvpvNS9bQv1Se51mHjgbuTyhdN0uZMy6a_98Uqaa6KaLOTaEM8aAvJ5EALw_wcB