Metode - Orden og overblik i mine filer

Inspireret af rigshospitalets Leanværktøj 5s - orden og overblik følger her en mulig fremgangsmåde for oprydning i drevet.

Formål:
- at få et overskueligt overblik over filerne i drev,  
- at etablere et system der også gør det muligt at bevare overskueligheden

Motto:
»Det er bedre at holde orden end at rydde op." 
”When in doubt, move it out”.

Udbytte:
Orden, overblik og ryddelighed sparer tid og plads.
FØR (forberedelse)
Dette er en meget stor opgave, der kan udføres over flere dage. Afsæt en tidsramme og en fremgangsplan.
1) opret et bibliotek/sted hvor de filer kan stå til senere afklaring
2) i google drev kan der automatisk sorteres på fire måder; 
- efter navn, 
- sidst ændret af alle, 
- sidst ændret af dig selv, 
- sidst åbnet,
2) i google drev kan du se filer og mapper på to måder;
- som en liste
- i et gitter
3) du kan også finde de senest redigerede filer ved at klikke på Se info Oplysninger øverst til højre og derefter på Aktivitet.
4) Etabler en hensigtsmæssig mappestruktur fx
- Skole
    - Fag
    - Skoleår - Klasse
- Privat

5) Etabler en hensigtsmæssig navngivningsstruktur fx

DA - metode - genrepædagogik

DA - Tema - halloween 

Populære opslag fra denne blog

små pause lege

Heksefeber

Papirler med og uden papir og ler