Metode - Orden og overblik i mine filer
Inspireret af rigshospitalets Leanværktøj 5s - orden og overblik følger her en mulig fremgangsmåde for oprydning i drevet.
Formål:
- at få et overskueligt overblik over filerne i drev,
- at etablere et system der også gør det muligt at bevare overskueligheden
Motto:
»Det er bedre at holde orden end at rydde op."
”When in doubt, move it out”.
Udbytte:
Dette er en meget stor opgave, der kan udføres over flere dage. Afsæt en tidsramme og en fremgangsplan.
1) opret et bibliotek/sted hvor de filer kan stå til senere afklaring
2) i google drev kan der automatisk sorteres på fire måder;
- efter navn,
- sidst ændret af alle,
- sidst ændret af dig selv,
- sidst åbnet,
2) i google drev kan du se filer og mapper på to måder;
- som en liste
- i et gitter
3) du kan også finde de senest redigerede filer ved at klikke på Se info øverst til højre og derefter på Aktivitet.
4) Etabler en hensigtsmæssig mappestruktur fx
- Skole- Fag- Skoleår - Klasse- Privat
5) Etabler en hensigtsmæssig navngivningsstruktur fx
DA - metode - genrepædagogik
DA - Tema - halloween
UNDER
Følg din tidsplan og