Gamificering - spilbaseret undervisning


En spilbaseret tilgang kan være med til at møde eleverne i et for dem meningsgivende sprog og miljø.


https://ucc.dk/aktuelt/nyheder/ucc-medvirker-til-stort-forskningsprojekt-om-spilbaseret-laering-i-skolen

https://www.videnomlaesning.dk/aktuelt/nyheder/2017/centeret-med-i-stort-forskningsprojekt-om-spilbaseret-laering/

http://xn--lrernetvrket-6cbh.dk/spilbaseret-laering-i-undervisningen/

spilbaseret designprocestænkning

 klare mål og  enkle regler,  ejerskab til  de enkelte deltagere også grupper.

fastholde fokus for grupperne ligegyldigt hvor i processen de er

etableret en fortælling (et narrativ)der er med til at tegne historien om projektet og dermed også dokumentere progressionen. Et projekt med en fyldig og god understøttende historie huskes, hvorimod et historieløst projekt glemmes

 give masser og rigeligt af belønning og ros. Det kan være i form af visuelle fejringer – eksempelvis diplomer, udmærkelser, certifikater eller lignende. Grupperne stiger i Level eller Tier.

 med fordel arbejde med konkurrencemomentet. Ikke forstået som: “Dem der bliver først færdig vinder”, men derimod som motivator eller “krydderi” på det almindelige projektarbejde. Der hvor det giver mening at motivere vha. konkurrenceelementer, skal/kan man gøre det.
Den berømte gulerods-effekt, hvor man måske synliggøre for grupperne, hvad der venter som næste del i deres proces – når de har løst den igangværende del.


https://www.designcity.dk/om-siden/
https://www.designcity.dk/wp-content/uploads/2019/01/A4-reklame-www.pdf


Nysgerrighed, sjovt, udfordrende, spændende og legende læring

Tænk aldrig “ud af boksen” med mindre du er fuldstændig sikker i din sag, har styr på strategien, forberedt på konsekvenserne og generelt klar over – hvad du vil. Forvent ikke andre kan følge dig, i dine “ud af boksen tanker”.

Det du vil er at tænke på kant af boksen – balancere på kanten af hvad du kender, ved og er tryg ved – din komfortzone så om sige. Fra kanten af boksen har du overblikket over, hvad du har nede i boksen og på baggrund af den viden, kan du træffe det rigtige valg for projektet eller opgaven.

fantasy fair https://www.designcity.dk/fantasy-fair/

Fantasien er en vigtig medstiller, specielt når man skal tænke så meget på kant af boksen, det er liiiiige ved, man tænker ud af boksen. 

https://www.designcity.dk/brainstorm-bay/

Gamificerede test kan bruges sammen med traditionelle psykometriske test for at skille en virksomhed ud, engagere og motivere ansøgere, øge brand opmærksomheden, og tiltrække og rekruttere de bedste talenter. Gamificerede test er en god mulighed til at tiltrække kandidater eller udvikle et viralt marketing værktøj.

https://dk.cut-e.com/online-test/gamificerede-test/

Teknologiske fremskridt og udbredelse af spil betyder, at denne tiltrækkende måde at teste ansøgere på, bliver accepteret af ansøgere og understøtter en moderne og fremsynet position som rekrutterende virksomhed.

Udfordringen er at udvikle et engagerende og letforståeligt spil med flot grafik, der samtidigt hviler på et solidt psykometrisk datagrundlag, så der på denne måde opnås pålidelige, præcise og valide indsigter.

Populære opslag fra denne blog

små pause lege

Heksefeber

Papirler med og uden papir og ler