byrum
Målsætning:
Forløb
1. Intro
Hvilke "kendte" bygninger kender I?
Link:
Arkitektforeningens forslag til link om arkitektur på skoleskemaet
netbaseret forløb til udskolingen
- At eleverne får et nuanceret billede af, hvad arkitektur er, og hvordan arkitektur virker
- At eleverne får indsigt i, hvordan arkitekturen har været brugt gennem historien
- At eleverne reflekterer over deres forhold til de bygninger, de færdes i i hverdagen
- At eleverne får redskaber til at vurdere arkitektoniske udtryksformer
- At styrke elevernes kommunikative og kreative kompetencer
Tema Byrum
Arkitektur er ikke bare bygninger. Det er også bygningernes omgivelser, fx pladser, haver, parker.
En by kan også betragtes som arkitektur. Flere arkitekter har udformet planer for, hvordan hele byer skal organiseres.
Arkitektur er ikke bare bygninger. Det er også bygningernes omgivelser, fx pladser, haver, parker.
En by kan også betragtes som arkitektur. Flere arkitekter har udformet planer for, hvordan hele byer skal organiseres.
Forløb
1. Intro
Hvilke "kendte" bygninger kender I?
Link:
Arkitektforeningens forslag til link om arkitektur på skoleskemaet
netbaseret forløb til udskolingen