Bk13 - løsning af opgaver til temaet sport

Mål
-analyse af en sportgrens visuelle fremtræden
-arbejde med foto, maleri, Nasubi/papkassetableau, video, logodesign

Produkt:


Mig og mit sportsidol





Design et nyt logo til din lokale klub 
Link til grundlaget for det endelige logo




Lav et konceptuel installation/tableau, som forholder sig til/diskuterer problemstillinger, der vedrører sport.





























      Natur og kultur hænger uløseligt sammen når man taler om golf. Her er en sportsgren, hvor du tilbringer mange timer udendørs med kølle og kugle/bold i et miljø, der minder om naturen. Det skulle eftersigende være afstressende og en stor natur oplevelse. At selve sporten er ualmindelig svær vil jeg måske nok tro kunne stresse de fleste. 

      Her er kuperet, friseret, revet og tætslået. Naturen holdes med fast hånd. Har man haft bare et frimærke af en have, ja en altankasse kan sikkert illustrere det, så ved man også at sådan en bane ikke bare kommer af en tur på den fede græsslåmaskinetraktor.  Derfor stillede jeg mig selv det spørgsmål, "er der mon problemer med miljøet" når golfen overtager naturen.















  
I   



































I min research er jeg kommet frem til at svaret er ja. Der blev ind til fornyligt brugt sprøjtemidler så det basker. Der bliver fortsat brugt sprøjtemidler, men nu er der kommet fokus på det og de danske baner bryster sig af kun at bruge "ganske lidt" (to tons i 2011). Stadig er dette et stort problem i f.eks. USA. 

     Golfbolde fyldt med zink landede i søerne og blev liggende. Tilstødene marker bliver høstet incl. golfbolde som dermed endter i foderet til dyrene.  Dette er også en problemstilling golfbane ejerne og golfboldesælgere forsøger at afhjælpe. Bolde hentes, renses og sælges under navnet "søbolde".




     Tag en tår, hvis du tør.


















'






Populære opslag fra denne blog

små pause lege

Heksefeber

Papirler med og uden papir og ler