Bk13 - Opgave - Børns visuelle verden
Undersøgelsen omfatter følgende i det omfang, det er muligt:
1. Find litteratur om det pågældende område og sæt jer ind i hvad der er skrevet. Det kan
være meget forskelligt fra overvældende mængder (fx børns brug af medier) til næsten
ingenting (fx legetøj)
2. Et historisk overblik
3. Et overblik over aktuelle tendenser
4. Interview flere børn eller unge, om det pågældende område. Tag billeder, notater, optag
interviews. Bed børnene/de unge om at lade sig fotografere sammen med deres
yndlingsting/visuelle fænomen, eller få børnene til at tage billeder på skolevejen eller i
legetøjsbutikken (hvis de må)
5. Fremlæggelse af undersøgelsens resultater i form af power point-præsentationer
--
<iframe id="iframe_container" frameborder="0" webkitallowfullscreen="" mozallowfullscreen="" allowfullscreen="" width="550" height="400" src="https://prezi.com/embed/yce9s5rnkpmn/?bgcolor=ffffff&lock_to_path=0&autoplay=0&autohide_ctrls=0&landing_data=bHVZZmNaNDBIWnNjdEVENDRhZDFNZGNIUE43MHdLNWpsdFJLb2ZHanI5dkF6MnpHc0xxNkYzQ2N4dVhhR3hGbExBPT0&landing_sign=iEOirJp4Hvx9D3rNBB077owXAPBpFxsLiFLEu26AdP0"></iframe>
Prezie med Ingelise Flensborgs liste over ting børn bruger billeder til.
http://prezi.com/yce9s5rnkpmn/?utm_campaign=share&utm_medium=copy&rc=ex0share
Litteratur
Flensborg, Ingelise (2002): ’’Børns billedrepertoirer’: 187-218 i Eva Kielgast og Anne Knudsen (red): De
første år i skolen, Billesø & Baltzer
Mathiesen, Frants (2008): I & vi, Unge Pædagoger 2
1. Find litteratur om det pågældende område og sæt jer ind i hvad der er skrevet. Det kan
være meget forskelligt fra overvældende mængder (fx børns brug af medier) til næsten
ingenting (fx legetøj)
2. Et historisk overblik
3. Et overblik over aktuelle tendenser
4. Interview flere børn eller unge, om det pågældende område. Tag billeder, notater, optag
interviews. Bed børnene/de unge om at lade sig fotografere sammen med deres
yndlingsting/visuelle fænomen, eller få børnene til at tage billeder på skolevejen eller i
legetøjsbutikken (hvis de må)
5. Fremlæggelse af undersøgelsens resultater i form af power point-præsentationer
--
<iframe id="iframe_container" frameborder="0" webkitallowfullscreen="" mozallowfullscreen="" allowfullscreen="" width="550" height="400" src="https://prezi.com/embed/yce9s5rnkpmn/?bgcolor=ffffff&lock_to_path=0&autoplay=0&autohide_ctrls=0&landing_data=bHVZZmNaNDBIWnNjdEVENDRhZDFNZGNIUE43MHdLNWpsdFJLb2ZHanI5dkF6MnpHc0xxNkYzQ2N4dVhhR3hGbExBPT0&landing_sign=iEOirJp4Hvx9D3rNBB077owXAPBpFxsLiFLEu26AdP0"></iframe>
Prezie med Ingelise Flensborgs liste over ting børn bruger billeder til.
http://prezi.com/yce9s5rnkpmn/?utm_campaign=share&utm_medium=copy&rc=ex0share
Litteratur
Flensborg, Ingelise (2002): ’’Børns billedrepertoirer’: 187-218 i Eva Kielgast og Anne Knudsen (red): De
første år i skolen, Billesø & Baltzer
Mathiesen, Frants (2008): I & vi, Unge Pædagoger 2