Læse- og skrivevanskeligheder opstår primært, når et læringsmiljø ikke tilpasser sig børnene. Problem: Eleven har mangelfuld/fejlagtig brug af informationerne i den skrevne tekst. Tidlige tegn på problem : Hvilke prædiktorer, der kan tyde på, at eleven er i risiko for at udvikle læsevanskeligheder? Problemer med bogstavkendskab og bogstav/lyd-forbindelsen er væsentligt at være opmærksom på. -Letter-sound knowledge- bogstav/lyd-forbindelsen og naming of upper and lower case letters- bogstavkendskabet . ( Hollis Scarborough, 2001, s. 99). og - alphabet knowledge, phonological awareness, RAN of letters, RAN of objects, writing og phonological memory. ( National Institute for Literacy; Early Literacy Report, 2008, s. 15). Begrebsafklaring: læsning og alvorlige læse- og skrivevanskeligheder: -Linnea Ehris, læsning er en proces sammensat af syv interagerende komponenter; metabevidsthed, viden om verden, viden om sprog, vi...